Knoppar

Jag har längtat så tills snön skulle försvinna. Jag har fått rensa lite i mina rabatter, spanat efter knoppar och lagt på lite mer gjord/gödsel då snön tryckt ner rabatterna lite.

Jag måste ha fått med mig dessa två blommor på något sätt!

Gräsmattan är krattad lite sådär lagom. Jag tror den kommer att bli gatans snyggaste...
Den här blomman trodde jag had kolavippat, men så plötsligt poppar det upp en liten blomma. Den får stanna kvar ett tag så ser jag om den har mer att ge.
Ögonen får sig en rejäl omgång dessa tider. Man ser (inte jag, för tittar jag uppåt så rinner det bara i ögonen) att det knoppar sig i träden. Ser inte framemot björkarnas party, men jag kommer nog att överleva även denna säsong.

Kommentarer
Postat av: gella

Tack för uppmuntran! Illamåendet har äntligen lagt sig och när plugget är avslutat så är jag sugen på att försöka blogga igen. Det gäller att prioritera (även om det är svårt!). Härligt att se dina vackra, våriga bilder!!

2011-05-05 @ 08:17:19
URL: http://gella.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0