På plats

Nu är pallkrakarna (som de fått heta sen jag gjorde ett stavfel) på plats. De står placerade längst ner i hörnet på tomten bakom garaget. Nu ska vi köpa matjord och sen ska jag flytta över jordgubbarna i den ena och den andra får nog vara tom tills nästa vår.



Vinbärsbuskarna fick stå på var sin sida om krakarna, på så sätt känns det som att vi ramat i tomthörnet litegrann.


"Storrabatten" har expanderat, här måste jag flytta om lite också, när jag ska klippa ner perennerna inför vintern. Tex ska höstfloxen som står i den "lillrabatten" flyttas hit för att färgen ska göra sig bättre mot det vita än mot det faluröda.







Lillrabatten ska bli större. Den ska antingen gå längst altanräcket ut till hörnet eller så rundar vi hörnet och gör den ännu längre. Vi tar också in den på djupet.




Sen har vi en lite rabatt kvar att anlägga och den ska vara på kortsidan av huset. Tänkte att vi skulle göra en liten halvmåne ut från väggen, sätta upp en spalje, låta något klättra, typ en klematis eller en kaprifol. Just nu är jag ruskigt sugen på en kaprifol.




Hela denna sida känns allmänt platt och trist så det kan bli fint att få något som växer både på höjden och något bulligt nere på backen.

Visst är det härligt att ständigt ha små projekt? Det tycker i alla fall jag (och min man med fast inte lika mycket som jag).


Kommentarer
Postat av: gella

Åh, vad duktig du är!!! Här jobbar vi snarare åt andra hållet, eller jobbar och jobbar, snarare planerar... Försöker minska det vi har för att göra det så enkelt som möjligt. ;) Blev ingen trappa ner där vi har ett stenparti som är helt igenvuxet (tänkte mig enkelskötta krukor på trappan istället för det svåråtkomliga stenpartiet), vi får väl se om vi orkar ta tag i det där nästa år...

2011-08-09 @ 11:08:07
URL: http://gella.blog.se
Postat av: Linda

Hejsan!

Ni jobbar på som bara den, vill bara lämna ett litet tips ang krakarna, sysslar nämligen med samma projekt. Jag har fått rådet att täcka insidorna med ( takpapp ) för att förhindra röta sen blir det svart och fint även på insidan.



Ses kanske på mån om du börjat jobba än...

2011-08-10 @ 14:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0