Mera kappor

Tänte visa mina färdigsydda kappor i allrummet och i arbetsrummet.


Här är arbetsrummets fönster. Jag ska nog använda samma tyg till två kuddar i hammocken. Det är ett kraftigt tyg så jag tror det kan bli bra.




Så till allrummet. Visar mönstret på nära håll och som vanligt ser det lite böjt ut det jag sytt. Håller kameran på sniskan!




... och så här blev det på plats. Förra gången blev det blaskigt och nu tycker jag det blev lite för prickigt. Tur det är bra pris på IKEAs metervaror. Man kan alltid byta om det blir fel.



Nu är det bara toalettföntren kvar. Funderar fortfarande på vad jag ska göra där.


Kommentarer
Postat av: Ulli

Ursnyggt, men jag är inte kvinna nog till att förstå hur de sitter fast i karmen. En bild? =)

2011-03-29 @ 13:52:11
URL: http://cybban.blogspot.com/
Postat av: Ulli

Enda jobbiga med ditt tips är att helt plötsligt så öppnade sig en djungel av tyger i 150 cm bredd!

2011-03-30 @ 15:59:46
URL: http://cybban.blogspot.com/
Postat av: Anna

Vad har du för höjd på gardinerna? Ska försöka mig på att sy till nästan alla fönster i huset men vet inte riktigt vad jag ska ha för höjd, kappor brukar ju oftast vara 50 cm har jag läst mig till men jag är rädd att det tar för mycket av fönstret och det inte blir så mycket ljusinsläpp kvar. Vi har dock left utan gardiner nu i några år så man blir väl för van vid MYCKET ljusinsläpp =)

Tack på förhand /Anna

2012-04-23 @ 21:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0