Lite konst igen

Jag känner att jag misslyckades med våran nyaste tavla så jag har försökt ta ett nytt kort på den. Jag blev väldigt glad då en av förskolefröknarna tyckte den var fin.

Här kommer den i repris. Nu ser den lite mörk ut men annars kommer den lite mer till sin rätt.

image703


Jäntan har också fått en ny tavla till sitt rum. Tidigare hängde den här ovanför pianot. Den har jag haft i mitt barnrum.

image702


Nu är den utbytt till en ny fast ändå lite likadan. Samma klippdocketema. Ramen är julröd fast det syns knappt. Jag måste bättra på min kamerakunskap så färgerna blir rätt.

image701


Då jag ändå är igång så visar jag en till variant på tavla. Jag tror det är en 70-talstavla. Ful eller snygg, jag vet inte men det är något som tilltalar mig med den. Kanske att den funnits i barndomhemmet.

image704

Jag gillar den färgglada pricken mitt i.

Lite olika tavlor som egentligen inte alls hör ihop rent stilmässigt. Blir intressant att se hur de ska placeras i nyhuset. Kommer jag att få till det? Morsan är bra på tavelplacering så hon kommer med all sannorlikhet att anlitas den dagen det är dags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0