Nu kommer vi till det roligaste

Nu har vi kommit så långt att insidan på huset ska iordningsställas. Känns verkligen skönt att allt flutit på så bra hela sommaren.

Under denna vecka har gubbarna jobbat på med golvläggning. Vi har valt ett ekgolv "Rumba" som vi tycker känns jättebra. Gubbarna är pappa och svärfar.




Nu ser det lite dammigt ut och glänser från fönstret men så här blir det i alla fall.




Tapeterna är beställda. Många rullar blir det till ett helt hus. Vi har tagot ljusa tapeter överallt, med väldigt diskreta mönster. Funkar bäst då jag gillar färg i annat som kan hängas på väggarna.




Här har jag försökt ta en bild på våra foder runt fönstren. Blev lite suddigt men ni ser profilen. Jag har målat och ska måla lite till så jag blir riktigt nöjd.




Maken är i huset och målar kökstaket ikväll. Blir vitt och fint.



Nu ska jag och lilleman ta ett bad. Han hostar och är snorig. Storasyster är hos morfars och farfars. Roligt för henne och skönt att ha ett barn för oss. Lilleman trivs ganska bra i huset vilket innebär vi får mer gjort om vi bara behöver hålla koll på honom. Nu är det badtajm.


Kommentarer
Postat av: jenny

fint det blev med golvet. Kram/jenny

2008-08-28 @ 21:07:12
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: kollega

ni jobbar på bra! blir mkt mkt fint

2008-08-29 @ 09:37:32
Postat av: Number nine on Melon Lane

Lovely med vitt tak. Tänk om jag ändå hade orkat måla alla husets tak vita... Orken räckte bara till matrum, kök, vardagsrum och den pyttelilla gästtoaletten.

2008-09-01 @ 18:17:30
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0