Mera nostalgi

Nu när man påbörjat rensing av prylar i hela huset så finner man saker undanstoppade lite varstans. Min gamla speldosa är nyligen funnen nere i förrådet. Passar perfekt till en 3½-åring som för tillfället är överförtjust i allt som handlar om dans och prinsessor.

image496


Denna klassiker är i perfekt skick. Den går att dra igång och i samma veva som musiken börjar snurrar den lilla balettdansösen runt, runt, runt - tills man får dra upp den igen. man vill inte höra på den alltför länge, det blir lite enjängt.

image495

Dottern är väldigt noggrann med att ställa den högt upp i bokhyllan så inte lillebror får tag i den. Det känns bra, för jag är lite rädd om den jag med om jag ska vara ärlig.

Nu ska vi äta lunch/middag. Jag har fortfarande riktigt ont i halsen, så nu har en antibiotikakur påbörjats. Ska ta en kortare promenad innan maken far och repar. Kommer inte att gå så fort men jag kommer att känna mig friskare av lite höstluft i lungorna.

Kommentarer
Postat av: Karin

Äter du antibiotika din stackare! Hoppas det ger med sig. Bra du börjar rensa nu så ni inte tar med er massa onödigt till huset.

2007-09-16 @ 21:57:15
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Helen

Är du kantor? för att fråga rakt ut... Jag kör en väldigt bladad repertoar med mina barnkörer. Oftast hittar vi på rörelser till sångerna. Sjunger en del Kerstin Andeby, som kanske är mest känd för sina Majas alfabetsånger. Hon har dock gjort massor av andra bra sånger bl.a Mosters Trudelutter. Dock är dessa mest för demindre barnen. Sen sjunger vi Gullan Bornemark, Inger Eliasson, Maria Nordenback och en hel del annat. Hur gamla är barnen du ska ha? Har du haft den förrut?

2007-09-17 @ 21:20:02
URL: http://hilajns.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0