Vilket yrkesval väljer ditt barn?

- Vad ska du bli när du blir stor?, frågar jag min dotter.
- Då ska jag bli en prinsessa, svarar hon mycket  övertygande.
- Ska du inte bli sjuksköterka?
- Jo, det ska jag...
- Vad gör en sjuksköterska då?
-Jobbar!


image75


Helt rätt uppfattat.  Jag har jobbat hela dagen idag och det var varit riktigt trevligt. Vi blev en stab på fyra sjuksköterskor och hann med det mesta innann dagen var över. Resten av familjen var på 30-årsfest. Jag cyklade som en dåre direkt efter jobbet för att få lite tårta jag med. Åh, vad det smakade bra.


image76
Design på vykort: Karin Mannerstål

Jag har flera sådana här små tavlor. Ramarna är köpta på IkEA och vykorten i Ske-å. Det har varit perfekta att ha några extra hemma som man kan ge bort då man ska på barnkalas. Kostar ca 20 kr/st. Ramarna är i trä men istället för glas är det plast. Då gör det ingenting om de ramlar ner på golvet när tex lillebror kommer åt dem med fingrarna. Jag har bara hittat sex olika motiv på vykort. Här ovan visar jag två av dom.

Kommentarer
Postat av: Karin

Kolla på Tradera, tror man kan köpa fler motiv där! Jag förstod att du skämtade men blev lite orolig att andra inte förstod det! :) Kram Karin

2007-05-17 @ 22:07:45
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Cissi

Vilka bra presenter! Dom är så läckra.Cissi

2007-05-18 @ 12:58:18
Postat av: MO

Ja de är jättesöta, bra att kunna köpa ramar för sig och vykort o sätta i, perfekt present, ha en trevlig helg, kram Maria

2007-05-18 @ 18:01:53
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Mikkelnelly

really good site!!

2009-02-12 @ 10:33:19
URL: http://mikkelnelly.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0