Music Maestro

Har precis kommit hem från en trevlig syjuntamiddag på stan. Nu tar vi uppehåll tills sommaren är över och laddar med nytt skavller och lämnar lönediskussionerna ett tag. Vi såg ett gäng tanter ta fram sina almenackor för att boka in en ny träff och då slog oss tanken att det skulle kunna vara vi om 30 år. Lite rynkiga och mulliga men fortfarande med samma ungdomliga sinne.


Tänker här kort presentera min systrar.

Nr 1: Sjuksköterskan som kan samtliga kranialnerver som ett rinnande vatten. Har dock lämnat det hårda livet på golvet, slipper ronda, tömma bäcken och vårdplanera med kommunens surtanter för att istället glassa runt och vara trevlig med patienter som ingår i nåt forkningsprojekt?? Trots detta har hon dessutom hon en fruktansvärt hög lön av oklar anledning!

Nr 2: Sjuksköterskan som kan allt om svamp, framförallt i underlivet. Har vidareutbildat sig till distriktssköterska så att hon får fler underliv att behandla. Nr 2 har inte förrän nu förstått att om man ska få upp lönen på denna klinik så gäller följande kriterier; prata så lite som möjligt och skicka in incidensrapporter - så mycket som möjligt.
 - Good Luck, syster!

Nr 3: Sjuksköterskan från utlandet som väljer att jobba med de absolut svårast sjuka patienterna, det vill säga dom som sover hela dagarna uppkopplade till div. slangar och monitorer - IVA. Men för att inte bara ta hand om de sovande så kommer hon att gå mellan våningarna och jobba med att även väcka dem - på UVA. Med tanke på att springa emellan avdelningar så här, så behöver du inte följa mig mer på gympa!

Nr 4: Sjuksköterskan som fastnat på norra kroppsfronten; Öra, näsa, hals. När ska jag ha användning för din kompetens då? Ska fundera på det medan du klämmer ut din andra unge, i 28 graders sommarvärme.
 - Good Luck till dig med :)

Nr 5: Sjuksköterska som kan allt om hur man får ett hjärta att fortsätta slå. Mycket bra väninna med tanke på hennes kompetens. Har dock valt att svika sina systrar och överglänsa oss med en fet mäklarlön. Men vännen min, - Oavsett hur mycket du kommer att tjäna så slipper du inte undan rynkorna i pannan och den minimala läppen vi sett hänga över byxlinningen...

Nr 6: Sjuksköterskan som är entusiastisk över att få börja slita hund igen, som behärskar samtliga dofter av tarmluft och konsistenser från den öppning vi alla behöver när det trycker på. Det här är enda gången jag är tacksam över min konstant lite småtäppta näsa. Kirugen - Here I come...



Till min bästa Systrar, här får ni en Trevlig Sommar-hälsning från mig!
Tryck på länken här under.

http://www.youtube.com/watch?v=SPUJIbXN0WY





Kommentarer
Postat av: Karin

Ha ha, du är kul du. Fick mig ett litet morgonskratt!

2007-06-05 @ 08:13:00
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Malin

Hej! Tyvärr i detta fallet så känner jag att jag inte kan hitta något bättre än vad jag har. Han är min bästa vän och jag kan inte beskriva hur mycket han betyder för mig. Visst, han kan vara dålig på att höra av sig men jag har också avseende med att han jobbar som en galning. Inte ens mina föräldrar jobbar så mycket tillsammans! Men jag tycker att när han lovar att höra av sig så ska han ju göra det. Men när han hör av sig så är han alltid så himla gullig, och jag får daligen över gulliga och övertygande SMS om hur bra jag är av honom. Det finns ingen annan som gör mig så glad som han gör. Han har fått mig att inse vem jag egentligen är och fått mig att synas mer utåt! Kram

2007-06-05 @ 09:40:46
URL: http://maouliiina.blogg.se
Postat av: Kicki

Vilken fantastisk grupp av kvinnor du verkar umgås med! Och vilken datahacker du verkar vara. Kan man få konsultera dig? Kostnd?

2007-06-05 @ 11:39:03
Postat av: Anna-Sara

Haha, fymdigt skrivet om dina syrror!
Något nytt på husfronten?

2007-06-06 @ 22:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0