Martin, Ernst och skavsår

Idag har vi sprungit som dårar fram och tillbaka på jobbet. Jag är så trött i benen att jag inte ens orkar ta min dagliga raskis. Tack och lov att "Äntligen Hemma" var på Tv ikväll. Var det någon som såg det och vad tyckte ni om hemmabröllopet? Jag tyckte det var förskräckligt det mesta. Porslinet (från Mateusserien) var fint men allt gick i lull-lull-rosa.


image179


Såg på Ernst Kirschtänger, eller vad han heter, på Sommartorpet igår. Varför kan inte en enda programledare prata normalt. Jag blir helt vansinnig av hans poetiska ådra, som likt en vårblomma tränger upp ur mossen och liksom bara tar plats i sommaren för att leva tillsammans med människan, en känsla av ute och inne och tvär- roligt... Uuurk!
Trots detta sitter jag som fastlimmad framför Tv:n och väntar in i det sista att få se slutresultatet. Dessutom har gubben rätt bra ideér.


image175


Har tagit fram sommarskorna och det känns! Jag börjar alltid inviga sommaren med lite skavsår här och där. Varför sätter man inte på plåstren på en gång? Just nu går det ganska mycket plåster här hemma. Dottern har sår och blöder mest varje dag. Inget synligt för en vuxen, men hon hävdar att det blöder och gör jätteont så det bara måste sättas dit ett "bamseplåster". Det går väl snart över tippar jag.


image178


Hur ser då era sommarfötter ut, kan man fråga sig. Kanske ska det här blir den nya utmaningen.
- Visa dina fötter, om du vågar!

Min man tyckte inte det kändes som en fräsch idé, så vi låter utmaningen växa till sig lite och förhårdnaderna med.

Kommentarer
Postat av: tina

Halloj....kikar in och läser ikapp lite!!! Har inte sett nåt av programmen, men spelade in sommartorpet ...ska väl se det vid senare tillfälle! Hoppas allt är väl med dej....här är det varmt o gott...så varmt så man nästan tycker det är jobbigt...näää inte klaga nu tina..;)
Krukorna du undrade över är faktiskt hemgjorda..men av en kompis....gillar betong!!! Ha det jättebra och vi hörs snart!!!
Kramar Tina :)

2007-06-12 @ 23:09:25
URL: http://tinaminastina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0