Julkrubba

För några år sedan köpte jag denna julkrubba. Den är en aningens färglös men jag fastnade för den ändå. Vi har en gammal hederlig variant, en krubba med halmtak och de klassiska figurerna. Den här är helt olik den.
Jag fick inte riktigt till korten men jag visar dem ändå.

De tre vise männen
image644


Maria & Josef                                    Änglarna
image645   image647


image648

Herdar
image649


Hela skaran samlad. Julkrubban är i plåt och längst upp på den hänger en stjärna, fast den syns inte på pgrund av blänket.

image650

Den här kommer att få stå i vardagsrumsfönstret nästa år.

I morgon jobbar jag kväll igen och sedan har jag tre veckors semester. Känns helt underbart. Vi ska göra lite julgodis, fara på badhuset, rulla köttbullar till julafton, baka något gott och allt det där andra man gör dagligen nuförtiden...städa, röja, tvätta, diska och så vidare. Barnen tar jullov från tisdag och min man är lärarledig. Optimalt.

Kommentarer
Postat av: Hilajn

Vilken stor skara runt krubban:)

2007-12-17 @ 14:28:53
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Dominictirill

Thank you for the resources. Keep up the good work!

2009-04-08 @ 12:23:40
URL: http://dominictirill.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0