Mitt porslin

Jag tänkte visa er mitt porslin som används här hemma. Jag satt här och väntade på en "Utmaning" men den kom aldrig, så då får jag ta tag i det själv. 

Mitt vardagsporslin kommer från Åhlens. Snygg tallrik men lite otymplig att ha och göra med. Man får heller inte ställa dessa i vatten över natten får då blir det krackelerat. I och med att vi inte har diskmaskin blir det lite extra jobbigt. Vi har både den lilla och den stora tallriken.

image497


Mitt finare porslin började jag få under gymnasiet eller högstadiet tror jag. Några tallrikar till jul och några till födelsedagen. Till slut hade jag en relativt komplett serie. Hoppade tex. över uppläggningsfatet då det kändes lite överflödigt. Namnet på porslinet är Manoir. Jag är jätte nöjd över mitt val. 

image498


Socker skålen måste visas också. Den är helt underbar.

image499

Det var porslinet. Glasen och besticken får jag ta vid något annat tillfälle. Måste ladda kameran först.

Nu ska jag diska lite och äta lunch sen blir det att jobba kväll på sjukhuset. Halsen känns mycket bättre nu så livet börjar komma åter.

Ikväll ska ni få se min nya matta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0