Skönt med fredag

Ja, så känner nog de flesta förrutom vi som jobbar helg! Vi har skönt nog haft en lugn kväll på kirurgen och jag kunde gå hem lite tidigare.


Är ju lite inne på stug-temat så jag fortsätter där. Nu åker vi tillbaka till mina föräldras stuga...

I hallen har mamma målat panelen i en klarare blåfärg. Funkar i en sommarstuga men jag skulle inte vilja ha den i hemmet!

image284


Ovanför panelen sitter en gulprickig tapet. Den skulle jag gärna sätta i barnrummen men den finns nog inte längre i sortimentet. En liten fiol och tavla piffar till det och passar fint här i hallen.

image285


Hästen har hängt med länge. Jag tror den är en av mammas favoriter. Hatthyllan är liten men rymmer det nödvändigaste. Lite grovkläder hänger i förrådsstugan så att det inte ska bli för mycket kläder i lillhallen.
Pappa har gjort hyllan och målat den i samma blånyans.

image286

Jag skulle kunna tänka mig liknande modell i våran kommande entréhall fast i större format och vitmålad. Vi får se, det är ju ett tag bort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0