Sanrt kommer växthuset

Nu dröjer det inte länge förrän växthuset anläder till röda villan. Vi har markerat ut vart det ska stå och till veckan kommer våran vän med en grävmaskin. Spännande är bara förnamnet. Hur kommer det att bli? Blir det så mysigt som jag har tänkt mig att det ska bli?
 
 
 
Nu kan vi inte ångra oss i vilket fall. Här kommer växthuset att stå. Det är ett växthus från Willab Garden, svart alu-stomme, dubbel skjutdörr fram mot altanen, 14,1 kvm stort.
 
Vi ska inte ha det som ett växthus utan som ett uterum. De blommor jag ska ha där i ska bara vara sånt som överlever sommaren ut + en tomatplanta som jag fått av en kollega.
 
I morgon efter jobbet ska jag påbörja urgrävningen av "baby-rabatten". Den ska bli högre och vissa perenner ska placeras ut i mina vanliga rabatter istället så jag får mer plats för sticklingar och skott. Jag ska också måla störarna svarta. Får se vart vi sätter ner dem och humlen som slingrar sig uppför. Måste först ha huset på plats...
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristina

Så roligt med växthus och det var rejält stort. Mitt är hälften och det är alldeles fullt . På våren hinner jag ha det som uterum sen är det kört för då kliar det så mycket i mina odlingsfingrar. Hoppas det ska bli bra måste få se det när det är klart.Du är välkommen inspektera mitt Ha det gott kram

2013-06-23 @ 20:49:35
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0