Dan före dan före dopparedan...

Ja, vart det där rätt eller? Struntelunt som min som brukar säga. Det julafton i övermorgon. Klapparna inslagna, storhandlingen avklarad förrutom några småsaker. Vi ska baka lite ikväll och småstäda lite i morgon, sen är allt förberett för dagen D.
 
 
Mina julkransar är på plats, men julbocken sket vi i. Det får bli nästa års projekt. Nu har vi ju ett helt år på oss att göra en trästomme så går det fortare att klä den.
 
Liksom Ernst har jag pysslat på här hemma. Han plockar lite fina grankvistar i skogen och får åka på en skoter hem till timmerstugan - Jag plumsar och skakar av granar och får leta för att hitta granar som ser hyfsade ut.
Ernst sitter framför den öppna spisen, dricker hemmagjord glögg med det lilla extra i - Jag står i tvättstugan, barr överallt, det sticker i händerna, stålträden strular och är svinhungrig!
 
 
Inte så fantastiskt alls - men detsamma resultat. Jag väljer dock att skippa alla äpplen!
 
 
 
Men fårskinnet har kommit fram. På julafton ska marshallerna och lyktan tändas. Kan bli en mysig entré även i våran röda villa!
 
 
 
GOD JUL & GOTT NYTT ÅR önskar jag alla som kikar in på mittlillabo!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0