Snart 1:a advent

Nu är det inte många dagar kvar tills första advent. På fredag ska jag ta fram ljusstakarna och kanske lite annat juligt. Snön lyser med sin frånvaro men det gör mig ingenting. Jag kan ha denna höstkänsla ända tills det blir vår igen!

Jag och lilleman har plockat lite granris och lingonris i skogen. Två vinterkransar är ihop snurrade. Inte perfekta men de duger.





Tycker det blev en fin kombo att blanda granriset och lingonriset.

I morgon börjar jag om att arbeta. På ett vis ska det bli skönt att komma tillbaka till en normal vardag men jag kommer att sakna sovmorgnarna. Det är ju inte länge kvar till jullovet så jag har ju något inom kort att se framemot.

Julen ska firas här hemma - det är det bästa tycker jag. Inget packande, barnen kan gå iväg och leka och sen på kvällen när de blir trötta så är det nära till sängen. Sen är det så skönt att vakna hemma på juldagsmorgonen. Nu börjar jag verkligen längta känner jag.

Nåväl, först jobba några veckor...

Kommentarer
Postat av: birsan

Vilka fina kransar du gjort! De kransarna trivs bäst utomhus. Lycka till på arbetet men försök att ta det lite lugnt.

2011-11-22 @ 15:53:41
Postat av: Karin

Jättefin krans, jag tar gärna en!



Lycka till med jobbet nu

2011-11-22 @ 17:27:32
URL: http://hemochliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0