Pallkrage eller odlingslåda?

Vad man ska kalla den är inte helt lätt att veta. Vi har i alla fall skruvat ihop två rejäla pallkragar som ska få stå bakom garaget. Ingen sådd denna säsong utan vi förbereder dem för nästa vår. Idag har jag målat den ena med svart betsfärg.

Första lagret är på plats, nu ska den torka i ett visst antal timmar och sen får vi se om det behövs ett varv till.


Den mörkhyade kvinan på bilden är jag!



Den är 210 X 100 cm i storlek. 50 cm hög. Det krävs en viss muskulatur för att kunna flytta den. Jag klarar det just så pass!


Så här ser den ut då första varvet är målat.




Jag kommer att måla den minst ett varv till så att den blir tätare i färgen, fast inte så svart att man inte ser ådringen i träet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0