Mina älskade blommor

Vem hade kunnat tro att jag skulle vara så förtjust i blommor? Inte jag i alla fall!

Jag påtar på, rensar ogräs och tittar dagligen till mina små rabatter som egentligen är ganska små ännu. Men jag ser att det finns potential att denna trädgård ska bli nåt i hästväg...(fast inte lika omfattande som svägerskans i Holmsund)


Jag har säkert visat rabatterna förrut men jag måste få visa dem igen. Tänk vad fint när Aronierna tjockar till sig och när de andra plantorna tar efter. Det kommer att bli finfint.




I lillrabatten har det verkligen satt fart.




Tittar man noga på de små blommorna så ser man ju faktiskt hur vackra de är. Jag har aldrig kollat så noga tidigare,
så nu tar jag igen förlorade år.



Jag har inte riktigt lyckats få till planteringen i den stora krukan på framsidan. de vill inte riktigt ta sig som jag hade önskat, men de lever och sätter lite färg på tillvaron.






Idag köpte jag några fler stäppsalvia som jag ska sätta vid stenen. Tre lila och två vita.

Kommentarer
Postat av: Katarina Häggström

tjenixen. det var ett tag sedan jag kikade in hos dig. Oj, vad ni har jobbat och stått i i trädgården, spalje och staket, såå fint!



Jag drömmer oxå om en japansk spalje till mitt soldäck, kanske arbetslusten kommer snart....! Nu har vi semester, känns skönt. Kom förbi om du har tid så kan jag dela med mig av lite blomster till din trädgård! /katarina

2011-07-03 @ 22:59:52
URL: http://www.vitfargokompost.blogspot.com
Postat av: birsan

Jag är imponerad!

2011-07-04 @ 00:15:03
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att du har en riktigt nice blogg! Har du ork så slå även ett öga på min :D.

2011-07-19 @ 05:05:41
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0