Nytt i trädgården

Idag har jag varit på Smultronstället. Jag köpte bland annat dessa två perenner som ska få sitta i min nyförlängda rabatt.


Den vita blomman heter Sköldpaddsört, blir ca 60 cm hög och blommar i Aug-Sept.




Den gula varianten är en Höstrudbeckia, blommar också i Aug-Sept och blir ca 80 cm hög.




Hittade också några mindre plantor att ha i rabatten och som jag ska sätta i stenrabatten nere vid tomtgränsen. Jag har lärt mig av andra trädgårdnördar att det är bra att spara de små blomlapparna som förljer med i varje kruka så man vet vad man satt till nästa säsong - jag vill inte vara sämre så nu sparar jag dem också.

Smultronstället har 30 % rabatt på allt som växer, och stänger butiken sista Augusti. Skynda att fynda säger jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0