Vårat finaste träd

I lördags köpte vi ett träd på Smultronstället, en hängsälg. Jag har tittat fler gånger på just denna modell men bara...tittat!


Nu är det nergrävd på våran framsida. jag måste ta ett kort i morgon då det är ljusare ute. Bilden nedan är alltså inte tagen här hemma.



Man kan väl också säga att vårat träd är ganska så magert i jämförelse.


Vi har också bestämt oss för att göra vindskyddet och altanräcket till helgen med hjälp av min pappa. I morgon bär det av till XL Bygg för att köpa virke och sen till Flugger för att köpa färg. Vi ska grundmåla och måla ett varv innan vi kapar och bygger räcket, sen målar vi ett varv till nästa vår. Vitt ska det vara.

Vi kommer att ha liggande ribbor både på vindskydd och altanräcke, försökte hitta nåt i likhet på nätet men utan resultat. Jag får återkomma om det här också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0