Iskallt och varmt

Det är alldeles vitt ute på morgonen när man stiger upp 05:45. Rimfrost! Man klär sig rejält för att inte frysa ihjäl på cykeln. Huckle på skallen, scarf runt halsen, fingervantar och så lite tjockt under jackan.

När man sen stämplar ut, ja då är det strålande sol, värme och man har på tok för mycket på sig. Det blir liksom aldrig bra hur man är klär sig!


Jag skulle behöva en varm och täckande mössa till vintern i och med att jag cyklar oavsett väderlek. Helst vill jag ha en sån här mössa, som ungarna får ha.


Men är det töntvarning?



Inte för att jag bryr mig. Jag föredrar tönt än att frysa då det är -20 grader ute! Sen är det alltid mörkt ute här i norr så ingen kommer ändå att se mig...




Kommentarer
Postat av: Anna-Sara

Snygg säger jag....och cool!

2010-09-28 @ 22:28:14
Postat av: HUSnrNIO

Minus här också imorse! Så svårt med barnen och käder tycker. W protesterar vilt men det är faktiskt superkallt nu om morgonen när det är dax för skola... Nu skiber solen och vistas man i den så är det ju riktigt behagligt. Snacka om pendlande:S Ha en fin onsdag bland värme och kyla!

2010-09-29 @ 12:30:20
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Nina

Huvudsaken att du får plats med cykelhjälmen utanpå!

2010-09-30 @ 12:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0