Uterum

Jag är sugen på en gillestuga, uterum eller vad man ska kalla det. Vi har egentligen på gränsen till för liten tomt men det borde kunna rymmas en stuga.

Tanken är att man ska kunna sitta där inne under tidig vår, vid dåligt väder och in på hösten, det ska rymmas ett bord och några stolar så man kan ta in sina grillspett, sina bakverk och kanske låta ungarna sitta där och rita så man slipper ha dem springande ut och in hela tiden.

Mina favoriter hittills är dessa hus. Jag tror nr 2 skulle vara lämpligare fast manngehöver kanske inte ha den i exakt det utförandet...



Nr 1: Skulle bli fin faluröd och med vita fönster och dörr. Ingen insyn men å andra sidan ingen "utsyn" heller!





Alt Nr2: Inte helt fel modell det här heller. Jag tror den här skulle göra sig bättre hos oss. Kan redan se hur vi sitter därinne, tända ljus, lite blommor, lite cola light och utanför börjar det att skymma eller så ser man en massa myggor som förtvivlat försöker ta sig in...




Nu är det bestämt, det får helt enkelt bli alt nr 2. Ska bara övertala min snickarman och min snickarfar...




Kommentarer
Postat av: Cissi

Det skulle bli väldigt fint på eran tomt. Jag kan även se framför mig hur du odlar tomater och annat där...!

2010-05-13 @ 21:36:03
URL: http://[email protected]
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Åh så mysigt!

2010-05-15 @ 01:50:10
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: HUSnrNIO

Wao vad läckert! Tänk att ha en snickarman att övertala vid sådana där drömprojekt:D

2010-05-25 @ 22:51:13
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0