Knoppar

Det såg rätt så dött ut tills bara för några veckor sedan. Nu har det börjat knoppa sig både i träd och buskar.




Här är det tänkt att det ska komma en massa Humle som får ringla sig runt störarna. Jag måste gräva ner mer för det tog sig inte riktigt som vi hade tänkt oss.




Här är det på gång en buske med gula blommor. Det är inte ölandstok utan nåt annat. Jag kommer aldrig ihåg vad den heter men fin är den!




Vi har små vita blommor på allmänningen här bak. Grannen säger att det är hjorton. Tänker inte sprida detta vidare utan ska plocka eventuella bär och njuta av dem själv.




Sist med inte minst så är äppelträden också på G. Fortfarande tunna och tabiga, kommer knappast att bringa någon större skörd, men de lever och det är huvudsaken.


(Jag är rätt nöjd med skärpan på det här kortet...)

Man har gått och blivit en trädgårdsnörd helt enkelt. Kollar dagligen hur buskarna tar sig. Men jag ska minsann vara nörd ett tag till för det här med att ha en egen tomt är riktigt trevligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0