Cykelskjul Dag 2

Snickarna jobbar på, endast pauser vid lunch, em fika och middag. Arbetspassen börjar med uppstigning kl 06.00 och fortsätter till sena kvällen. Det blir nog samma arbetspass denna dag. Men så blir vi ju klara någon gång också.

Nu börjar man se på riktigt hur det ska se ut.


Taket är på plats. Vi har lagt svart papptak som tak. Tegel kändes lite för mastigt!




Vind
Vindskyddsbrädorna är på plats. Och jag är supernöjd över lutningen på taket. De fick göra om lite på första "utkastet" men det var det helt klart värt (säger jag som inte behövde såga om allt).



Längst denna kortsida komer vi att bygga en liten trall där soptunnorna (en grön + en brun) ska stå. Vi ska också göra ett litet vindskydd ut på högra kanten så grannararna till höger slipper se dem.


Fasaden blir som på huset. Falurött med ribbor. Jag ser framemot att få börja måla.




Och så här ser det ut lite på håll.




Vi kommer att ha gatans i särklass snyggaste cykelskjul. Helt klart!

Ikväll ska de påbörja dörrarna och enligt min far så brukar dom ta tid. Jag tänker; vi har all tid i världen för semsestern har precis börjat...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0