Ungarna växer

Snart fyller jag 35 år, men konstigt nog känner jag mig fortfarande som en 23 åring, lite ovigare och möjligtvis en aningens rundare. Att barnen växer förstår man ju för storleken på deras kläder skiftar ganska friskt. Men stannar man upp mitt i vardagen och tittar på gamla fotografier så ser man faktiskt ganska stor skillnad även där.




Dom växer med raska steg båda två. Nästa år börjar jäntan förskoleklass - det är ju inte klokt. Snart ska man sitta här hemma vid köksbordet och hjälpa dem med läsning, algebra, stegen (som inte heter stegen längre) och förhöra dem på glosor.

Åter till nuet; måste byta ett par höstskor jag köpt till lilleman och köpa två overaller. Trodde jag skulle klara en säsong till med nuvarande plagg men det är bara att inse att ärmarna är för korta och grenen för snäv.


Kommentarer
Postat av: Ou

Hej hopp!

Vi har en grön gneis overall i strl 104 cm (som man dock behöver byta dragkedja på) i annars mkt fint skick. Kan tänka mig att sälja den för 550 kr (nypris 1120+frakt). Kom förbi å kika! Men säg till innan så jag hinner rota fram den ur förrådet ;)

Kram Ou

2009-09-22 @ 14:22:34
URL: http://dressyrtant.blogg.se/
Postat av: Ellas Inspiration

Hej!



Dukarna på bordet är faktiskt mina köksgardiner. Sydda i tyget Ella (passande nog) från Åhléns.



mvh



Karin

2009-09-22 @ 17:17:48
URL: http://ellasinspiration.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej jag vet inte om Reima.

2009-09-22 @ 21:36:43
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Nog växer de allt! Jag och lillebror tog en sväng till köpcentrat idag när dottern var i skolan. Overall stod på listan men hem kom jag med en röd och svartrutig underbar, lagom söt (får tydligen inte va för gulligt längre har jag fått berättat för mig) klänning till storasyster:O Vet inte vad som hände men som tur är så är det en dag imorgon också förhoppningsvis har jag bättre lycka med overallen då. Ha en bra fortsättning på dagen.

2009-09-24 @ 13:25:11
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0