Nya grannar

Mittlillabo ska få nya grannar den 1/4, 2010. Ett boende håller för fullt på att byggas några hus längre bort. Vi har tyckt att det blir trevligt med lite variation på området, förskola, handikappomsorg osv. Idag fick vi höra något helt annat:

Rättpsyk ska slussa ut färdigbehandlade patienter till ett boende som ska stå klart 1/4, 2010.

Missförstå mig rätt, alla är välkomna till Tavleliden, men - detta klientel vill jag absolut inte bo granne med.

Nästa tisdag ska det bli ett möte på Förskolan här uppe och någon från kommunen ska informera mera om vad som är tänkt. Det ska bli oerhört intressant att se vart det leder. Jag känner på mig att vi kommer att måsta överklaga ett redan fattat beslut som ingen fått tagit del av då man varit rädd för motstånd. De som ringt och kollat får inga tydliga svar mer än att det är psykiskt och funktionshandikappade som ska bo där!

I vilken grupp placerar man in pedofiler och våldtäktsmän - undrar jag?


Jag har skickat ett mail till chefen på Rättpsykiatriska för att se om hon kan säga något om det här. Man kan tycka att hon om någon bör veta något, då ingen annan tycks göra det.

Kommentarer
Postat av: Anna L

Förstår er oro, bra att du är en sån som tar tag i besvärliga ärenden, lycka till!

Kram från Örviken

2009-09-22 @ 09:20:24
Postat av: Linda

Oj förstår din oro, själva tanken är ju bra. Men placeringen kändes ju väldigt udda, ett villaområde med småbarn.Sen att informationen så smidigt inte kommer ut käns ju lägligt för just känsliga ämnen.

2009-09-22 @ 10:44:44
URL: http://hem-langtan.blogspot.com
Postat av: Nina

När är informationsmötet? Vi kunde inte delta i "förmötet" i går men den här informationen vill jag inte missa. Hoppas verkligen att vi har något att säga till om för det verkar vara en helt absurd idé!!!

2009-09-22 @ 12:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0