Solig dag

Idag skiner solen och vindarna är kalla. Vi ska gå ut en sväng och kolla hur grannarna har det på kvarteren. Sen ska jag försöka vila en stund så jag orkar hålla uppe ögonen hela natten. Jag ska jobba i natt.

Jag har köpt ett blockljus till lyktan. Fint blev det. Funderar på om jag ska snatta några stenar från grannen och lägga i botten...


För tillfället står ljuset på en liten ljusassiett. Jag gillar inte när det rinner ner stearin överallt, bökigt att ta bort osv. Får det stå på stenar så kan man lättare ta bort det.

Vi har världens bästa entré, man rymmer hur mycket fint som helst på den - TACK pappsen för hjälpen. Vi säger alltid (då ingen annan hör) att vi har områdets finaste entré. Jag tänder ljus och lykta även om vi inte väntar främmande bara för att den blir så extra fin då.

Nu ska vinterkläderna på så vi inte fryser ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0