Jag syr igen

Nu har jag bytt gardiner i ungarnas rum. Passar på när jag är hemma för VAB.


Lite vinterfint tycker jag och det kommer att bli ännu mysigare när jag plockar fram adventsljusstakarna.

Åh, vad jag längtar tills första advent. Och så ska vi fira jul i Umeå - så ruskigt skönt att få åka hem till sig på julaftonskvällen med julklapparna. Jag njuter av bara tanken.




Idag har det snörvlats och hostats här hemma. Segdragen förkylning. Jäntan är småfebrig och glansig i ögonen, lilleman är på bättringsvägen men vill inte äta något. Idag har jag mutat med Fanta. Om man tar tre tuggor så får man...o.s.v.
Dom har i alla fall fått i sig lite vätska!

Vi har varit ute i friska luften ca 15 minuter, det är vad vi åstadkommit idag. Nu har jäntan somnat i soffan och lilleman och jag ska läsa en bok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0