Fridfull lördag

Dagen börjar med sovmorgon till 09:15, frukost, sen åker hela familjen till IKSU. Jag och ungarna kör familjegympa medan maken och G tränar, sen avlöser vi varandra så jag får gympa och så badar och bubblar de andra.

Efter det så åker vi hem, stekar oss lite goda hamburgare. Barnen äter som hästar. Man blir hungrig av att gympa!

Degar framför Tv´n, G som hängt med hem somnar i saccosäcken (inte alls en ovanlig syn vad gäller denna gäst).

Vi gör ett ryck, sätter på oss kläder och går ut på en kvarterspromenad. Det är skönt med den friska luften. Ungarna sitter på herrarnas axlar och njuter av promenaden.

 
Spelar lite spel när vi kommer in och äter en sen middag.




Nu har vi precis avslutat en "kittla bara mamma-lek". Hur jag än försöker muta barnen att vi ska kittla pappan så funkar det aldrig. Jag är jämt i underläge. 

Barnen ska i säng.

Vi ska se en film.


Nöjda, mätta, glada och trötta - Kan man klaga på livet?

- NEJ, verkligen inte!


Kommentarer
Postat av: birsan

Vad härligt att ni kan njuta så!

2009-11-21 @ 21:04:19
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Det va inte igår man spelade Fia med knuff!



Svar: Det verkar som det ordnar sig! Tyvärr hade de inte kvar vårt växthus på Willab i den storleken. Men de tog bar 50kr/glas så det ska väl inte kosta jättemycket mer hos glasmästaren. Så vi kommer inte över själrisken o då kan vi inte få ut nåt på försäkringen heller.

2009-11-22 @ 00:19:39
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Låter härligt och så klart att man blir hungrig efter sådana aktiviteter:)

2009-11-22 @ 19:03:00
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Anna L

Mysigt! Önskar er en härlig första advent!



Kram

2009-11-29 @ 14:14:23
Postat av: HUSnrNIO

Kikar in och önskar en trevlig fortsättning på adventshelgen.

2009-11-29 @ 19:14:55
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0