Förkylning eller influensa

Då var vi på dag fem gällande lillemans förkylning. Temp på morgon - 39.0. Jag tror vi har en lunginflammation under uppsegling. Lite konstigt att varken hostan eller febern vill ge med sig. Ringer VC och vi får komma in "bakvägen" idag kl 14:15.

Jäntan hade 40,3 i går kväll, trots att hon fått Alvedon timmen innan. Vi varvar Ipren och Alvedon så det står härliga till.


Maken jobbar, ingen feber men spak.


Själv mår jag som en primadonna. Inga frossningar eller krämper, inga röda ögon eller eksem. Kan det vara flunsasprutan som fått mig att må så här bra? Jag är i alla fall tacksam att vi inte ligger däckade alla fyra. Det räcker med två utslagna barn.


Idag ska vi köpa hem Fanta (lilleman) och CocaCola (jäntan) så vi får dem att dricka något. Kostintaget är mycket skralt, nästan obefintligt. Har också lovat jäntan en HelloKitty-tidning om vi får kolla tempen och så hon tar medicinen.


När inte orken räcker till något annat...tur att Bolibompa finns...

Kommentarer
Postat av: Håkan

Krya på er!

2009-11-12 @ 11:43:26
Postat av: ou

Vi fick också komma in bakvägen när barna var sjuka. Misstänkt svinis. Men man kan ju inte veta. den äldsta hostar fortfarande. Verkar vara en segdragen hosta...



Å vad skönt att jag inte kom på "smyckespartyt". Då hade jag ju trott att det varit jag som smittat er...



Krya på er!

2009-11-12 @ 14:19:43
URL: http://dressyrtant.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Nä usch! Hoppas de kryar på sig och att det inte är svininfl. Gott att höra att du är på topp:)

2009-11-12 @ 20:52:12
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Åh vad tråkigt. Hoppas det inte är svininfluensan och att de kryar på sig.

Kram Sandra

2009-11-15 @ 20:47:50
URL: http://inspireramera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0