Farsdag

Full fart på farsdag, nej inte riktigt!

Dagen började med familjegudstjänst och barnkör. Lilleman blev blekare och blekare och sen varm. När vi väl kom hem började han att hosta och klagade på värk i kroppen.

Maken känner sig förkyld och jag känner mig lite allmänt hängig. Jäntan tycks bara må bra. Vi har haft en dag framför TV med filtar och slappt värre.





Nu har vi precis ätit lite tårta och Bolibompa hägrar. Sen ska ungarna i säng och vi ska fortsätta ligga i soffan. Fördelen med att det blir mörkt ute är att ungarna förstår på ett annat sätt att det faktiskt är dags att gå i säng.


Jäntan skriver lappar och lägger ut bordplacering, sjunger och erkänner att hon blir lite avundsjuk på pappa som har farsdag. Vi kommer överens om att det viktigaste är att alla får dela bemärkelsedagen och då blir det ju faktiskt lika roligt för alla.

Jag var inte ens vidare sugen på tårtan (äkta köpestårta) och det är ovanligt för att vara jag.

Nu åter till soffhörnet där resten av familjen redan sitter.


 


Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Hoppas ni mår bättre idag.

2009-11-09 @ 21:39:35
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Vanilla

Krya på er!

Kram

2009-11-10 @ 10:39:53
URL: http://byvanilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0