Blommor att lita på

Mina ögon kliar ganska ofta, man kan nog säga nästan jämt och levande blommor är inte direkt så gynnande. Nu finns det fina plastblommor att köpa och det passar mig perfekt. Knappt så man ser någon skillnad alls längre och det bästa av allt - de har inga små pollen eller annat som gör att det kliar i näsa och öga.

Lägger man lite småsten i krukan (morsans tips) så behöver man inte se den lite tråkiga plastjorden. Måste komplettera lite till i den här.




En ny orkidé har fått sin plats i allrummet och blomman brevid är en plastis det med. Krukorna hade jag sedan tidigare.



Blev fräscht och lättskött. Man behöver heller aldrig ta hänsyn till om de trivs i norr eller söder, man flyttar dem runt runt utan att det dör. Bara fördelar helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Cornelia

He, he du e inte ensam, jag har oxå svårt för att hålla "vanliga blommar" vid liv. Däeför har jag bara orkidéer. De klarar sig 2 veckor utan vatten. Dock skulle de vilja ha en gång i veckan eller iaf var 10:e dag, men mina har vant sig vidd 2 veckors intervall. Jag har så svårt för att komma ihåg o hinna med det oftare, det tar ju en stund o vattna alla.



När det gäller Sandbergs tapeter håller jag med dig, skulle nog inte köpt dem själv o betalt så mycket, men man får hoppas att man vinner i tävlingen ist :-)

2009-03-03 @ 19:33:54
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Fint. Det finns ju verkligen fina plastblommor nu förtiden. Sen är de ju så enkla att sköta dessutom:)

2009-03-03 @ 21:31:59
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: elina

Jag har tagit efter dig och idag inhandlat riktigt stiliga plastblommor, tack för tipset! :)

2009-03-07 @ 15:41:02
URL: http://elina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har tänkt att köpa plastblommor en tid men det har inte blivit av, nu ska jag göra slag i saken! Klart fint och enkelt. Dessutom finns det ingen jord för små "hallontassar" att gräva i... = )



Hittade mycket inspiration hos dig. Jag kommer tillbaka!



Ha en bra kvälll!



/M

2009-03-10 @ 22:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0