Vi går på Zoo

En bit utanför Piteå finns det en lantbruksskola som håller på med lite växter och lite djur. Här finns också ett litet minimalt zoo där man kan klappa getter, får, titta på marsvin och rida på en ponny.




Nu kommer en harang av bilder från detta besök:






Jäntan sitter och väntar på sin ridtur. Vi får inte följa med runt på turen.






Lilleman provar en ridhjälm som knappt går få ner över pannan. Jag tittar på honom och ska just tala, när han kvickt lägger in en replik;
- Den passar bra!
- Nej Sven, den är alldeles för liten,
säger jag.

Han såg bekymrad ut. Tur som var så passade storasysters hjälm bättre så vi behövde inte fråga efter en vuxensize. Stolt som en tupp skrittade han iväg med farfar vid sin sida. Först gången för lilleman och han gillade väldigt mycket.



Måste nog kolla upp Innertavles ridhus...

Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Härlgit med Zoobesök:D Även vi var på zoo häromdagen. Ha en bra måndag.

2009-07-20 @ 11:50:26
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: kattis

Tjoho! Jag är åter tillbaka och hoppas att du förlåter mig för låååång frånvaro.

Ser att ni också har haft det bra. Antikgaraget är alltid öppet för dig måste jag säga. Nu har dessutom jordgubbarna börjat mogna så ta din man och dina barn på en tripp till Täfteå så bjuder jag på fika får du gå i garaget alldeles ostört! Hälsa! Kattis

2009-07-20 @ 21:32:05
URL: http://onyinredning.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej! Försökte ringa utan framgång. Jag är superförkyld och har tappat smaken så jag står över middagen imorgon. Känns lite onödigt att gå ut och äta om man ändå inte känner någonting. Hoppas någon annan hakar på så hörs vi framöver.

2009-07-21 @ 19:50:06
URL: http://hemochliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0