Hemarbete

Idag har vi stått på knäna mest hela dagen, förrutom lite grannsurr, kaffepauser och pizza-intag. Vi har lagt markstenen färdigt runt hela huset och fyllt på med ny matjord utanför samt lagt ut gräsfrön. Känns väldigt bra. Jag tycker det blir rejält och snyggt på samma gång.

Nu gäller det bara att plocka stenar i sinne (...och ja, dom ska handplockas för jag vill absolut inte att det ska vara rost på stenarna och så ska dom helst vara runda i formen).


Det här är på baksidan där altanen är.




Här är snutten bak på garaget.




Jag hoppas ni ser att gräset tagit fart om än det är en hel del ogräs också. Härom dagen var vi och köpte en gräsklippare. Svårt veta på vilken nivå man ska lägga sig gällande klippare men vi köpte i alla fall en KLIPPO för den ska fungera tills vi dör och är enkel att starta. Den ska tydligen klippa gräset i "microbitar" så man ska inte behöva räfsa om man klipper regelbundet. Bra för min allergi.

En gammal klassiker helt enkelt.



Hoppas den fungerar bra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj, vad ni jobbar! Snart är klart vad ska ni göra då?

2009-07-28 @ 00:58:51
URL: http://elinmarkstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0