Nåt nytt varje dag

Idag på förmiddagen cyklade jag och jäntan till tomten. Ville bara försäkra mig om att de hade satt igång ordentligt. Det hade dom. Ett till hus på vår gata börjar ta form, kommunen har satt upp en björkallé som inte riktigt är klar ännu - det kommer att bli fint.

Det är lite magra björkar ännu men dom kommer att bli ståliga om några år.

image774

På tomten har de lagt ut en hög med granulering. Jag frågar min man vad det är;
- Det är en slaggprodukt som man får när man utvinner metall från malm. Kommer från Rönnskär i Skellefteå.
Man lär sig nåt nytt varje dag men lägger inte det här på minnet, det är viktigare att ha kolla på inköpslistan från IKEA till lördag.


Granuleringen ska läggas under plattan för att få en bra dränering.

image775

Maken måste känna på materialet. Jag zoomar in den välformade, tajta bakdelen och tycker jag får till en perfekt bloggbild.

Ni kanske inte tycker att det är så intressant med granulering men det gör jag så jag tar flera bilder.

image776
 

Undrar vad som händer i morgon.

Kommentarer
Postat av: Anna L

Kul att se bilder när grunden tar form! Looks good!
Även kul att se bilder på din makes "tightass" då min makes välformade bak alltid glatt din make! :-)

Idag har två bra saker hänt - vi fått utökat lån (bergvärme, tak) utan värdering eller topplån och maken fått bra, central o billig läg i Sthlm för höstens jobb där (då även jag o dottern ska dit en sväng)

Kram / Anna

2008-05-06 @ 23:05:19
Postat av: Daniel S

Jag vill se fler bilder på byggherrens "tightass"! ;-)

2008-05-07 @ 08:35:41
URL: http://www.tinyurl.com/4ulo98
Postat av: Zara

Hej
Roligt att se att bygget kommit igång. Jag förstår att du tycker att allt är spännande ang bygget inkl fyllnadsmassor eller vad det va! Snygg björk alle blir det också. Spännande. Angående långledighet=avundsjuk.

2008-05-08 @ 09:10:04
URL: http://dromstugan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0