Det byggs överallt

Idag har vårat husbygge stått helt stilla. I morgon kommer betongen. Vi har gjort några ärenden, köpt en såg och kollat dörrhandtag. Efter middagen tog jag och barnen en cykeltur med cykelkärran - svintungt, men det går. Vi var kvar ute en lite stund då vi kom hem. Ganska kyligt ute så jag var glad att Bolibompa närmade sig.

image795


Det är inte bara vi som bygger utan även våran granne, Västerbottens Läns Landsting. Ett helt nytt hus har de smällt upp så vi bor i byggdamm oavsett var vi befinner oss. Förrut var det lite skog mellan oss och lasarettet. Nu försvann den och det börjar kännas rätt skönt att flytta härifrån.

image796

Det blir ju väldigt roligt för de avdelningar som får flytta in i helt nya lokaler. Rent, modernt, fräscht och stora utrymmen - förhoppningsvis.

Kommentarer
Postat av: lotta

kul för de som jobbar som far nya lokaler.. e ju en grym motvatoinsskillnad att fa sitta och jobba i nat nytt fräsch istället för nat gammalt och unket!

2008-05-21 @ 08:11:49
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: Anna

Hej
Jag har precis flyttat från umeå, och jag undrar vart fotot är taget. Är det taget vid NUS? /anna

2008-05-21 @ 15:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0