Spröjs eller inte, det är den stora frågan!

Fast vi har redan bestämt oss. Min man vill absolut ha spröjs och det är inte förhandlingsbart. Jag kan tänka mig vara utan men har heller inget större problem att ha spröjs. Nu är frågan vad man ska välja.

Finns ju lite olika alternativ.
1) Vanligt kors med fyra rutor
2) Kors som ger sex rutor
3) Kors som är lite bredare i mittspåret
4) Kors utan bredare mittspår

image734

Ser man på denna bild så är det ruta tre och fyra som är alternativen, och de har alltså en bredare mittrad lodrätt.
Vi har bara 90 cm bredd på köksfönstren och man ska tänka på att fönsterbrädena är röda.

Tål att fundera på.

Jag vill nog ha en bredare mittrad för det ser rejält ut.

Kommentarer
Postat av: jenny

Själv så tycker jag att det är jättefint med spröjs. Men vad mycket olika det fanns att välja på, inte lätt. Hur mår ni nu? blivit någe bättre med sjukdomarna era? Kram/jenny

2008-03-09 @ 18:23:13
URL: http://jennyshus.webblogg.se
Postat av: Anna-Sara

Svårt val....ett litet tips. Då mina föräldrar byggde sitt hus så valde de avtagbar spröjs som gör dett lätt att putsa fönstren + att dessa avtagbara spröjs är underhållsfria! Det är superbra

2008-03-09 @ 18:53:00
Postat av: Karin

Vi funderade på att tapetsera men eftersom att det är så svårt att tapetsera ovanför trappen (vi måste då sätta igen trappen varje gång) så bestämde vi oss för att måla. Snabbt och enkelt att göra om.

2008-03-09 @ 19:46:23
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Anna

Anna-sara: Vi kommer att ha avtagbara spröjs, det är nog ganska standard nuförtiden på nya fönster. Man kanske vill variera sig och ta bort dom under sommaren eller nåt, och så kanske man tar bort dom när fönstren ska tvättas - vem vet!

2008-03-09 @ 21:42:25
Postat av: karina

Ska vi byta fönster här hemma någon dag ska jag ha kors-spröjset. Den med bredare mittrad...Det är snyggt och huset får sin orginal-look ( vi har ett gammalt hus) I stugan som vi byggt har vi löstagbart spröjs med 6 rutor, alla delar lika smala
Snyggare med bred mittrad som du säger.

2008-03-10 @ 21:58:08
URL: http://byggoinred.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0