Flitiga myror

Gubbarna jobbar på. Igår och idag har elektrikern varit på plats för att dra kablar från höger och vänster, innnertak är påbörjat och taket i garaget är på plats. Jag antar att det finns en hel del att städa igen.

Nu är det sista lagret isolering som ska på, sen kommer de att börja sätta upp innerväggarna.


( Båda fotona är lånade från Skellefteå Byggs hemsida)

Taket är på plats. Vi är jättenöjda med teglet. Vi tyckte det såg rejält orange ut i första stund men nu känns det helt rätt. Blir spännande att se hur hängrännorna och stuprören blir när de kommer på plats.


(Fotat från baksidan)

Fönstren tror jag kommer till veckan. Det blir också spännande. Allt som handlar om huset är spännande nuförtiden.

Jag ska cykla ut i morgon och fota mera om vädret tillåter. De hade kommit cirka tre meter på innertaket då maken for hem ikväll.


Kommentarer
Postat av: Eve

Vad roligt att följa ert husbygge! Ska själv bygga hus i Yttersjö, Umeå med början nu i sommar.

2008-06-17 @ 23:06:09
URL: http://yttersjoviken.blogg.se/
Postat av: Lotta

här gar detundan vill jag lova.. när beräknar ni kunna flytta in?? kraaaaaaaaaaaam

2008-06-18 @ 06:48:42
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: Norrlandsliv

Aha, där borta. Var ett tag sen man körde innertavlevägen, varje gång har det ploppat upp nya hus och avverkats skog. Verkligen fint där ute. :)

Själv har jag flyttat från berghem till haga och hoppas kunna blogga lite mer när jag har fått internet hemma. :)

2008-06-18 @ 09:41:10
URL: http://norrlandsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0