Feber i stugan

I natt har jag frusit och svettats om vartannat. Hade feber på morgonen. Antingen är detta en reaktion på min lilla operation eller så håller en förkylning på att slå till. Spelar ingen roll. Jag känner mig som en golvmopp i vilket fall.

Häromdagen gnuggade jag kryddhyllan ren och drog över spisen ordentligt, allt för att underlätta tills vi verkligen ska flyttstäda. Idag ska jag försöka packa ner lite mer i banankartongerna som står i hallen. Jag får väl torka svettpärlorna i pannan och vila när orken sviktar.

Snart är det första maj. Solen skiner utanför och under morgonen har sopbilarna rensat upp en massa grus och sand. Nu töar det så det står härliga till. Det märks inte minst på allt grus som barnen drar in från galonbyxorna och stövlarna. Det är knappt lönt att ställa undan dammsugaren.

image764

Våren är här...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Knappt lönt att "parkera" dammsugaren
under våren, gruset dras in och är oundviklit. Vad många inlägg du hunnit med. sedan jag sist tittade till din blogg. Förövrigt kan jag gissa att din lilleman är nog lilleman för evigt, tro mig jag vet. Ha det så bra

2008-04-17 @ 22:26:37
URL: http://dromstugan.blogg.se
Postat av: Lotta

krya pa dig! usch flyttstädning e INTE kul!!

2008-04-19 @ 22:25:43
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0