Kreativ dag

Idag har vi haft en kreativ dag här hemma. Vi började dagen med lite Bolibompa (inte så kreativt ,men väldigt mysigt hade vi) sen plockade vi undan lite innan vi kunde sätta igång med pärlplattorna. Lillebror var trött redan vid 10.00 så han fick lägga sig och sova igen. Vi var lika koncentrerade både jag och dottern när plattorna gjordes.

image483


Temat idag var Pippi Långstrump.

image484


Vi gjorde två motiv innan vi var tvugna att avbryta till lunchen.

image486
Pippi och...

image487
...Herr Nilsson


Efter lunchen hade vi musikstund. Jag var publik och fotograf medan min dotter ackompenjerade sig själv när hon sjöng sina egna låtar. Vilken konsert det blev! Dagens konsertplagg var "pyttedanströjan". Detta plagg kommer förmodligen att växa fast på hennes hud, för vi har knappt sett henne i något annat sista halvåret!

image488


 Vi har varit på en promenad, varit på ICA Maxi, och nu väntar vi att kvällens främmande skall ringa på dörren. Vi kör en gammal klassiker - Varma mackor! Nu ska jag snabbgöra en sallad.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Vad mysigt ni verkar har ha haft det idag.
När vill du komma och hämta din tavla?
Ha en trevlig helg!

2007-09-14 @ 19:56:06
URL: http://konsthornan.blogg.se
Postat av: Anna

Hej Anna!
Vilka jättefina pärltavlor ni gjort! Min lilla tjej skulle vara avundsjuk, hon älskar Pippi sången nu.
Gå med i Facebook nu och lägg till mig som vän!! Då kan du se bilder från vårt hus som jag lagt ut, jag har skapat en mapp för nästan alla rum (ska fortätta med de jag har kvar) och uppdaterar dem allteftersom de blir färdiga!
Pappelina mattan är jättefin tycker jag, jag ska ha den i tvättstugan men måste kolla att färgen stämmer med plastmattan vi har där (har funderat på den svarta och golvet är svart så har inte vågat beställa innan jag sett att det inte är helt olika färger)
Men det finns så många val man ska göra, roliga men ändock!
Vi hörs!
Kram / Anna

2007-09-15 @ 13:53:49
Postat av: Helen

Vilken jättefin bild på din söta pianotjej:) Läckra pippikreationer också!

2007-09-15 @ 22:41:36
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Nicolasmolly

I would suggest using shades of blue. Much more relaxing to look at.

2009-08-27 @ 13:45:45
URL: http://nicolasmolly.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0