Det var den helgen

Igår kväll när jag kom hem från jobbet hade min man köpt lite goda ostar och en äppelcider till mig. Vi har hittat våra absoluta favoriter av mögelostarna. Vi sitter alldeles tysta när måltiden skall intagas.
Man behöver inte så mycketför att det ska bli festligt; lite ost, lite kex och några mjuka päron.

Saint Agur är den godaste av alla ostar, ni bara måste prova den. Bavarian är snartlik men inte riktigt lika snärtig. Om man varvar dessa två sorter, så får smaklökarna genomgå en fantasktisk upplevelse.

image512


Smörgåsrån eller saltiner - en smaksak. För mycket smak i kexet tar bort lite av ostens karaktär och det vill man undvika med dessa två godbitar.

image513


Pricken över i-et är skivade päron. Sötman mot den snärtiga osten är en perfekt kombination som gör att det vattnas i munnen. Det är nästan så att pulsen stiger.

image514


Jag har full förståelse om det inte ser så jättegott ut då man ser mina bilder, orkade inte arrangera en "ostbricka". Men ett är säkert - ni missar något om ni inte smakar dessa delikatesser.

Nu är helgen förbi och det vanliga veckoschemat rullar på som tidigare. Nu ska jag bara ta det lugnt en stund framför TV´n innan det är dags att stänga ögonlocken.

Kommentarer
Postat av: Anna-Sara

Sååå gott! Jag älskar mögelost. Har inte testat så många, än så länge är det Kvibilles gräddmögel som är nr 1. Ska prova dina förslag.
Hoppas lill-killen snart blir piggare. Vitlöksklyftor lär ju göra susen...undrar om han skulle grimasera järnet då, taskigt, men det skulle ju vara lite kul att testa. Ett litet tips till ett foto-arrangemang :"före och efter"
;-)

2007-09-24 @ 12:25:42
Postat av: Didrikadine

Excellent site!

2008-09-19 @ 13:47:48
URL: http://didrikadine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0