Lilleman tar allt större plats - mina texter med

Jag minns inte riktigt när dottern övergick från spjälsäng till en vanlig säng. Än så länge ligger i alla fall lilleman i spälsängen och kan inte klättra över hur han än försöker. För ett bra tag sedan föll jag över detta påslakan från COOP och kunde inte motstå frestelsen. Storasyster fick ett likadant fast mer tjejigt, rosa, prinsessor och sådant. Nu ligger det här och väntar på en större säng. Jag har inte ens packat upp det.

image568

Jag hoppas ni förstår vilket tålamod jag har fått under sista tiden i mitt liv. Hur jag än arbetar på, så är det fortfarande ett år kvar tills vi har huset på plats. Det är dröjer väl säkerligen minst lika länge tills jag ska pula in ett täcke i detta påslakan!

Kanske någon spontant tänker;
 -Vad håller du på med! Packa i banankartonger, rensa skåpen och köpa gardintyger till ett hus som inte existerar!

Ja, jag har det ganska trevligt faktiskt. Väldigt  trevligt, närmare bestämt. Det är ju så här jag fungerar. Men för säkerhets skull så det inte tippar över helt, har jag gift mig med en man som är min raka motsats.
Innan vi flyttade till den här lägenheten undrade han när vi skulle börja packa i lådor! Göta Petter! Då hade jag övertalat honom att sova i sovsäck en hel vecka (så vi skulle slippa dra med oss smutsiga sängkläder och börja inflyttningen med att boka tvättstugan), det fanns bara två tallrikar, två glas i skåpet samt varsin kniv och gaffel vid måltiderna - allt annat var nerpackat i minsta detalj, så vi skulle vara helt startklara den stora flyttardagen.

Han var nöjd och glad - jag likaså. Kan det bli bättre?

Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag känner igen mig, jag är likadan. Det som inte kommer att användas kan lika bra packas ner eller slängas. Igår var Mattias och slängde skräp på återvinningen. Det känns så bra efteråt.
Gardinstängerna jag köpte gick på 120.-/styck. Jag är hel nöjd och det går ju åt super lite tyg.

2007-10-18 @ 08:13:27
Postat av: Sandra

Känner verkligen igen mig i det du skriver. Jag planerar redan inför våran flytt, med att slänga, packa ihop och sälja saker, fast vi inte ska flytta förrän nästa sommar. Svårt att låta bli, speciellt när jag tycker om att rensa. Kram Sandra

2007-10-18 @ 14:38:29
URL: http://tjohalia.blogg.se
Postat av: Hilajn

Tycker de är jätteina. Stod och höll i det rosa "Emma" i förra veckan men då blev det inget köp.

2007-10-18 @ 21:29:17
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Anonym

Söndag e.m. diskmaskiner går i bakgrunden och jag sitter och slötittar på datorn. Alltså din blogg är verkligen underhållande å läsa. Plöjer igenom sida efter sida.. kul med bilder också! Nä borde kanske vika tvätt eller nåt... Vi ses i morgon!

2007-10-21 @ 16:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0