Tvättardax

Jag längtar tills vi får en alldeles egen tvättmaskin. Jag så ruskigt less att försöka boka tvättstugan på vissa bestämda tider som aldrig funkar med ens eget schema. Just nu håller vi på att drukna i smutstvätt och valet står mellan att det blir en väldigt sen kväll eller att man får vända plaggen in och ut. Sen kväll med Loooo-rt, kan man säga. (Nu var jag väl ändå lite underfundig =)
Jag är ledig i morgon så det blir ingen tidig kväll ikväll innan tvätten är avklarad.

image585

Ska man hitta någon fördel med tvättstugan är det torkskåpet och stummlaren. Stora och rymliga.


Igår fick jag ånyo ett ryck att rensa i förrådet. Då poppade denna lilla Monalisa upp. Inte något man har  framme direkt och barnen har redan förbrukat två porslinsdockor. Jag kan inte göra mig av med den så den hamnade trots min tveksamhet i dotterns rum.

image586

Vi får se hur länge Monalisa får leva.


Tog upp lite fler saker från förrådet som jag ska lägga ut på Tradera eller Blocket. Någon som vill ställa upp och köpa en spinnrock, fotölj, lite olika väskor, skivspelare, etc.? Att rensa bland sakerna är nästan som att gå ner i vikt. Känns lite jobbigt till en början men sen man blivit av med det så känner man en viss lättnad. 

Kommentarer
Postat av: mamamekko

det första tipset är redan testat flera gånger =)
Men något lavemang har ja inte vågat mig på. ÄN...

2007-11-01 @ 22:46:07
URL: http://mamamekko.blogg.se
Postat av: Sandra

Känner igen både det jobbiga med att boka tvätt-tider och den sköna känslan när man rensat. Trevlig helg, kram Sandra

2007-11-02 @ 22:49:47
URL: http://tjohalia.blogg.se
Postat av: En lång snubbe

Vad är en stummlare?

2007-11-12 @ 23:06:52
Postat av: Kimlotta

Lively, fresh and designer work - really like the natural themes, and the website is cool! Worth a visit!

2008-09-18 @ 14:26:17
URL: http://kimlotta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0