Utmaningen...

Blev utmanad av Karin att visa tre favoriter. Hur lätt är det då man har 300 att välja på. Dessa fick det bli:


Det här fatet fick jag av min man då jag fyllde år. Jag blev lite överraskad för jag hade inte "pekat ut" det. Ibland får han till det. Jag tycker färgen är underbar och motivet likaså. Oftast ligger det frukt på men det passar även till fikabröd och annat gott.

image89
Fatet hör till Matuesserien.


Min andra favorit är denna lampskärm. Vi var en sväng på Hermanssons, numera MIO och ramlade över denna lampskärm. Det var utförsäljning och den sista skärmen. Jag blev helt överförtjust i den och lika överförtjust i min man som tyckte vi skulle slå till. Så skönt när man har samma smak.
Den gamla trista IKEA-lampan blev som ny. Jag har alltid tyckt om lampfoten men den har inte kommit till sin rätt men den trista skärmen. Nu känns den helt rätt...

image90
Lampskärmen heter "Morfars träödgård"



Så till den sista blden. Hur bra är det inte att ha en pappa som varit möbelsnickare, husbyggare, besiktningsman och mycket mycket mera! Här har han gjort en pilasterhylla i björk. Den sitter som en smäck mellan köket och storasysters rum. Den är enkel, praktisk och jätte snygg.

image93


Det var den utmaningen!

Kommentarer
Postat av: tina

Vilka fina favoritsaker du visar!!!!!Oj, det där fatet....vill jag också ha....snyggt!! Pilasterhyllan är ju så fin...tänk att ha en så händig pappa!!! Kul att se... Ha en riktigt bra helg!!!!
Kram !!!

2007-05-25 @ 15:01:48
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Karin

Fina grejor! Särskilt fatet, det skulle jag också vilja ha. Hyllan är ju ofta väldigt dyr i butik så det är ju väldigt bra att ha en händig far!

2007-05-25 @ 16:53:54
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Sofie

cool bokhylla ;)

2007-05-25 @ 20:51:15
URL: http://pellemunk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0