Nu är jag riktigt irriterad.

Måste gör ett inlägg till innan helgen. Jag är så ruskigt arg på kommunen, hur handläggandet av tomtfördelningen sköts. Ännu finns inga klara kartor på området eller marknivåer utsatta. Vi som ligger bra till i kön (vi har stått i 6 år) är kallad till fördelning den 15/5. Alltså onsdag nästa vecka.

Har talat med en ansvarig för detta och han kan inte svara på något angående tomterna då inga beslut är fattade och tycker att vi kan stå över denna omgång och be att få komma på nästa inplanerade möte den 26/5. Han kunde väl erkänna att det var lite som "att köpa grisen i säcken" och fastän inga tomtpriser ännu är klubbade (1/7) så tyckte han att vi skulle räkna med det dubbla priset. Hur inkompetent får man vara om man sitter som ansvarig och har skickat ut kallelser som man inte själv kan förklara?

Detta innebär att det hade varit bättre om vi inte stått så länge i kön! Om vi väljer en tomt så måste vi ta beslutet om denna inom 7 dagar. Men vad hjälper det oss. Om jag tackar nej kan ju de andra tomterna redan vara uppbokade av de som ligger längre bak i kön.

Om jag förstår rätt så ska dagens tomtpriser gälla om vi skriver på ett tomtbeslut före nya beslut. Om priset höjs efter den 1/7- 2007 så är ju det ointressant för vår del. Kommungubben kunde inte svara på den undran heller.

Urtrist början på en långdragen dröm.


Kommentarer
Postat av: Thea

Fyyyyyy, jag lider med er! Så jäkla hopplöst det måste kännas.

Ja, jag har sagt det förrut och får väl säga det igen - håll ut. Inte för att det är nån tröst, men ändå.

2007-05-11 @ 20:40:37
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: sara

Kommunen, kommunen säger bara det. Ge inte upp nu, snart bygger ni hoppas jag.
Kul att du har blivit en sån bloggare Anna. Det är riktigt roligt att läsa...

2007-05-11 @ 20:54:17
Postat av: Cissi

Det låter ju helt sjukt..... Vilken beslutsångest ni måste ha, om ni ska välja nu eller vänta.
Men hur som helst lycka till!!!

2007-05-12 @ 08:55:30
URL: http://konsthornan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0