Morgonpromenad

Har precis kommit hem från morgonrundan, dvs först lämna storasyster på dagis sen gå förbi Apoteket och ICA. Nu sover lillebror så jag ska skynda med detta inlägg och sedan ringa ca 20 olika byggföretag här i Umeå. Svårt sitta i viktiga samtal när båda barnen far runt byxbenen.
Ännu har det inte kommit så mycket blomster här men jag hittade två bilder som passar in på känslan av att bo i lägenhet.


image86
Den här bilden skulle ha passat perfekt under rubriken Dalahästar...


Många skyltar som finns ute är faktiskt rätt så snygga. Starka färger, tydliga linjer och alla fattar vad de betyder. Borde inte vara så svårt att designa dem, men alla har ju inte den konstnärliga läggningen som krävs helt enkelt.

image87


Det finns ju snyggare skyltar än den här men inte just utanför vårat hus!

Man TACKAR för alla uppmuntrande kommentarer om planslösningen och soffan. Oavsett vilket hus det blir i slutändan så kommer soffan att bli ömt omhändertagen till dess vi får flytta in. 1 år går ju ganska fort, eller?

Kommentarer
Postat av: MO

Alltså vad betyder den nedersta skylten? Får man inte gå med hunden där de finns eller får man inte låte dem göra sina behov just där? Är lite konfys, rasta, är det låta dem kissa el bajsa, eller sringa runt? Dum fråga kanske, men det finns ju såna skyltar på skolorna med och jag skulle ju aldrig låta hunden "göra" nåt där, men får jag inte ens gå in och möta upp barnen med hunden, jag vet inte. Söt häst, lite lägenhetskänsla över den. Ha en bra dag, kram Maria

2007-05-22 @ 18:07:04
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Anna

Hunden får absolut inte bajsa där såklart. Trodde jag att alla fattade - men tydligen inte :)
Jag ska hitta en snyggare skylt...

2007-05-22 @ 19:08:33
Postat av: Karin

Du får sno med dig gunghästen till nya huset!

2007-05-23 @ 07:50:21
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: tina

Kilar förbi och säjer hej!Finfin gunghäst.....
Ha det gott!!
Kram!!!!

2007-05-23 @ 09:03:14
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Linda

Om du frågar mig så springer åren i väg, så ett år går nog fort, fast kanske inte så fort om man längtar efter något jätte mycket...
Ha de bra..

2007-05-23 @ 09:26:44
URL: http://frularsson.blogg.se
Postat av: Karin

Du är utmanad! Jag har lämnat ett meddelande till dig på min blogg!

2007-05-23 @ 19:21:51
URL: http://hemochliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0