Min ateljé

Tänkte att kategorin skulle heta Konstigt men det kändes lite löjligt. För alla konstintresserade kommer jag nu att presentera såväl billig som lite mer påkostad konst.

image19

Den här litografin är målad av Bessie Johansson och köpt på Konstbolagets auktion. Min mycket händiga far har glasat och ramat in den . Vi fick den i julklapp och det är den tavlan som just nu är min favorit. Det blev lite reflexer på glaset ser jag. Bessies tavlor känns igen på de härligt rosa pattarna. Just det som jag tycker är så läckert.


Nästa tavla har en väninna i Umeå gjort. Hon bänder ståltråd och sen hängs figuren upp med en tunn tråd. Inget glas. Tavlan blir nästan lite tredimentionell. Kul idé. Hon tycket själv att den var knepig att få till, framför allt regionen på mitten!
image23

Idag har vi en mulen dag. När jag lämnat storasyster på dagis så upptäckte vi att vi glömt ett gossedjur som alla skulle ta med. Tur vi har nära, för det var bara att promenera hem i raskt tempo och sen leta björnen som hon fått av en korvgubbe på stan och sen ta samma väg tillbaka. 
Nu ska jag lägga in länkar :) Ha en bra dag. Kommer nog att sitta här i afton igen...

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilket galleri! Bjud på mer konst!

2007-05-09 @ 11:44:45
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Hanna

Så sugen på "hustavlan". Varifrån kommer tyget?!

2011-02-01 @ 13:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0