Jag blottar mig totalt

Ja, så har den stora stunden kommit och jag ska härmed visa våran soffa. Observera att jag skriver våran soffa. Vill att ni ska förstå att även min man anser att vi ska behålla den ett tag till.

Den har tjänstgjort i 11 år, alla våra vänner har trängts i den och gör det fortfarande. Kvalitén har varit utomordentlig både i komfort och tygval. Allt man kan spilla i den försvinner i mönstret och i dynan!

Vi var väldigt nära att köpa en ny soffa när det sunda förnuftet tog över. Varför köpa en soffa till denna lägenhet då vi har småbarn och innan vi vet hur vårat nya vardagsrum ska se ut? Den är ju ganska skön ändå. Nu har jag slutat ursäkta mig över den, men så fort vi får besök av de som inte tillhör den innersta kretsen så måste jag förvarna dom innan dom ser det själv. Det är pinsamt. Jag har provat lägga ett tyg över men det ser lika illa ut det. 

Förmodligen kommer det att skära i hjärat då vi ska slänga den, eller tror ni någon är intresserad av den på Blocket eller Tradera? Detta var min första soffa, i min första egna lägenhet. Min man har suttit i den då den var ny och vi har nött ut den tillsammans. Många minnen blir det.


Kör i vind, nu kommer den...

image67

... och jag ger er än närmare blick på den absolut mest uppnötta delen....

image68
Jag brukar faktiskt måsta ansa den ibland!


Nu ska det bli intressant och se hur många av mina bloggvänner som vågar säga vad dom tycker. Är det dags att unna sig något nytt eller ska vi vänta på att få huset först?

Tacksam för alla spontana komentarer.

Kommentarer
Postat av: E

Inte behövs det köpas ngn ny soffa än. Bättre att vänta och se. Är du säker på att det inte fungerar med ett tyg över? Min lilla mor anpassade tyget lite, dvs sydde lite, för att det skulle ligga bättre. Går ju alltid testa igen kanske? så håll du fast vid din kära soffa lite längre!

2007-05-15 @ 10:04:54
Postat av: Linda

Ljuvligt :) thihi. Jag tyckte det var lite charmigt!

2007-05-15 @ 10:05:46
URL: http://hysterica.blogg.se
Postat av: Anna-Sara

Behåll den! Superskön att sitta i och du har helt rätt med att ni inte vet hur det kommer se ut i det nya huset. Låt ungarna spilla lite till!

2007-05-15 @ 11:03:30
Postat av: tina

Tycker du ska behålla den och vänta och se....bättre att köpa ny soffa till nytt hus!!! Förstår din känsla för soffan..många minnen!!!
Kram på dej!!
Tina :)

2007-05-15 @ 12:22:07
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Alexander

Spara! nån gång måste ju nötta soffor och tunnhårighet bli mode

2007-05-15 @ 12:47:05
Postat av: Birsan

En soffa är billig jämfört med ett hus!

2007-05-15 @ 21:26:49
Postat av: Ia

Istället för att lägga tyget över kan du ju svepa tyget runt kuddarna, på framsidan ser det helt ut och på baksidan är det bara invikt och lite tejp kanske! Det ju åt mer tygstycken men det kan nog bli en ganska bra temporär lösning faktiskt!

Som när man bäddar en säng med underlakan alltså! Lakansspännare är nog jättebra!

2007-05-17 @ 22:13:50
Postat av: MO

Hmm, ska jag vara ärlig tycker jag du är jättemodig som lägger ut den i bild. Jag kan nog inte ljuga och säga att den är snygg.....men jag kan förstå att den är skön eftersom den är så sliten måste det ju betyda att den är bekväm. Vänta ändå till ni flyttar, då är det så mycket roligare med nåt nytt, ha de bra, kram Maria

2007-05-18 @ 18:09:27
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

VAd modig du är!!! Spontana reaktionen är att är det bekvämt så ska det behållas. Varför inte bara klä om den i nytt,helt tyg? Ha det så bra!

2007-05-21 @ 16:06:11
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0