Hustomt på gång, trodde vi...

Igår damp det ner ett brev från kommunen. Vi har fått tid för tilldelning av tomt den 15/5. Det stod att man skulle vara väl  förberedd inför mötet och glad i hågen ringde jag stadskontoret för att få karta över hur tomterna ligger, storlek, samt marknivåerna på området. Kvinnan jag talade fattade ingenting!
Hon undrade var jag fått denna information från. Från mina papper som de på tomtkön skickat idag - svarade jag!
Hon var den som skulle sitta inne med sådan här information och tydligen fanns inget sånt här klart ännu. Vad händer nu kan man ju fråga sig. Min man ska ringa henne igen imorgon för att se vad hon lyckats få fram i frågan.

Under aftonen pratade jag med brorsan. Han hade läst i VK att kommunen skulle chockhöja tomtpriserna med det dubbla. VAD I HELA FRIDEN! Snacka om att det känns som att vi jobbar i värsta motvinden.
Sammanfattningsvis:

* Tomtfördelning på tomter som ännu inte är utsatt på karta eller utmarkerade med tomtpinnar,
* inga beslut fattade om tomtpriserna,
* ingen på Stadskontoret / Markexploatering eller Bygglov fattar någonting,

och på dessa grunder ska vi alltså den 15/5 kl 14.00 anmäla vilken tomt vi är intresserade av och vara väl förberedd.

Jag blir så ledsen och irriterad att inlägget får bli bildlöst.

Kommentarer
Postat av: Thea

Känner igen den där frustrationen från vänner till oss som håller på att "få tomt papper klara".
Hååålll ut!!

2007-05-10 @ 22:30:20
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Karin

Vad trist! Men de kanske höjer priserna senare får man hoppas. Typiskt kommunen att ha det så rörigt. Hoppas det löser sig!

2007-05-11 @ 07:37:00
URL: http://hemochliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0