Hurvigt ute - varmt inne

Idag har vädret varit grått och trist, regnkläderna åkte på i morse när vi promenerade iväg till förskolan. Man vill helst utav allt ligga kvar i sängen eller slänga på sig raggsockarna och mjukiskläderna och bara mysa i soffan. Inte helt lätt med två energiknippen till barn. Men frysa, det behöver vi inte göra - åtminstone inte barnen.

Än en gång har min händiga svärmor varit i farten. Hon stickade "fårtröjan" när vi fått dottern och den använder lillebror numera. Den är superfin tillsammans med hans blå/vit-randiga mössa. Storasyster fick istället en ny stickad tröja med härligt varma höstaktiga färger. Vi brukar kalla den för "farmors tajta tröja" då den är en aningens för snäv i halsen.


image72

Man känner sig nästan lite rik då man har hemmastickade tröjor till båda barnen. Sådana här går ju inte hitta i klädaffärer. Möjligtvis i någon garn & handarbetsbutik eller hemslöjdsbutik. Där är man ju inte direkt ofta och shoppar!

Jag ska upp och jobba på lasarettet i morgonbitti, så nu är det färdigbloggat för ikväll.

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag gillar fårtröjan. Min mamma ska sticka en sådan till sonen om jag har tur...

2007-05-17 @ 08:16:30
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: tina

Här händer inte mycket idag...bara fika, mat och att göra.....ingenting, härligt!!
Ha det gott!!
Kramar
Tina :)

2007-05-17 @ 16:38:27
URL: http://tinaminastina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0