Grå vardag

Idag regnar det och är allmännt grått ute. Min man har precis avslutat en mildare omgång av magsjuka. Det känns som att jag och dottern kommer att klara oss.

Ikväll ska jagi äta middag hos en tjejkompis och jag satsar på att barnen somnar där. Min man har personalfest. Allt måste med resesängen, vällingen, nattkläder os.v.. Det är ett litet projekt helt enkelt. Sen då alla barn väl somnat är man själv så trött att man knappt orkar vara social. Skönt att de andra är i samma skick som jag.

Sitter och tittar på alternativa hus att bygga. Smålands Villan är ett billigare alternativ, ganska jämförbart med Älvsbyhus men med lite högre standrad. Vi har fastnat för Villa Lammhult. Vad tycker ni om den?
Vi tänker att vi måste ha olika alternativ om vårat förstahandsval blir för dyrt. Tar vi ett mindre kostsamt bygge så kanske vi kan få med ett garage på köpet. Vi är ju inte så sugna på 1½-plansvilla men vi måste försöka tänka åt alla håll.

Har tagit ett kort på vår nuvarande tomt. Trots att vi bor i lägenhet så är det ändå ganska bra att det finns en sandlåda och en grillplats precis utanför huset. Hur många har en sådan här jätte grill hemma?



image88

Jag har fått en utmaning att sätta in tre saker som jag tycker om från mitt hem av Hem Och Liv
Jag är med men måste fundera vilka saker jag ska lägga in på min blogg...

Trevlig helg...

Kommentarer
Postat av: Karin

Kollade in huset. Jag tycker det såg bra ut, då får ni ju alla sovrum samlade på samma plan.

2007-05-25 @ 16:55:59
URL: http://hemochliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0